Інтернет-чат

Інтернет-чат

На звязку -- Софія

Сучасний етап розвитку людської цивілізації посилює вимоги до наукової компетентності фахівця з вищою освітою. Він повинен уміти творчо мислити, самостійно поповнювати свої знання, орієнтуватися у бурхливому потоці наукової інформації. І постає запитання, чи може наша система освіти дати студентові всі необхідні знання? Тож завжди цікаво дізнатися, як вчаться студенти за кордоном, за якими правилами здають сесію, за якою системою їх оцінюють, як проходять практику і т.д. На жаль, не кожний зможе поїхати за кордон з метою пошуку відповіді на це запитання, але взяти участь у відеоконференції може кожний.

Зокрема, учасницею такої цікавої он-лайн зустрічі мені довелося стати. Вона відбулася у конференц-залі нашого університету за участю студентів і викладачів КНУ імені Михайла Остроградського та Софійського університету св. Климента Охрідського, що у Болгарії. Темою розмови вибрали систему вищої освіти України і Болгарії та погляд студентів на навчання у своїх країнах. Робочими мовами були російська та англійська.

Для початку Марина Енчева – доктор наук, яка працює викладачем на кафедрі бібліотекознавства, наукової інформації та культурної політики, розповідала про історію свого університету, його структуру, наукові роботи та дозвілля студентів. Вона зазначила, що наші університети мають схожу історію розвитку – від маленьких філій до університетів державного рівня. Її цікавила організація нашого університету, його устрій та громадська діяльність студентів. Студентка факультету управління Діана Пінчук дала ґрунтовну відповідь на запитання Марини.

Студентів зі спеціальності “Документознавство та інформаційна діяльність” цікавила тема бібліотекознавства, оскільки вона є дисципліною, яка вивчається за фахом. Олена Бабіч висловлювала свою думку щодо цієї теми: “У нашій країні професія бібліотекаря не є престижною і мало оплачувана, тому дуже мало молодих спеціалістів вибирають собі таку роботу. Ще існує проблема комп’ютиризації бібліотек, оскільки зараз молодь здебільшого знаходить інформацію в Інтернеті. Нас дуже цікавить, як влаштовані бібліотеки вашої країни, чи є інтернетресурси в читальних залах?”.

Болгарська студентка-бібліотекознавець Наталя одразу відповіла, що, на жаль, у них теж професія бібліотекаря не високо оплачувана, але всі бібліотеки комп’ютиризовані, карткової системи вже практично немає.

Є і спільні проблеми як у болгарських, так і українських студентів – це працевлаштування після закінчення ВНЗ. Проте спільною темою стало студентське самоуправління, проведення вільного часу та гуртки за інтересами.

На завершення ми дійшли висновку, що цікаво було б організувати спільні літні школи, обміни, конференції та публікації наукових здобутків наших навчальних закладів.

Для наших студентів хочу сказати: для покращення нашої системи навчання головне щоб студент був зацікавлений в отриманні знань, а не оцінок. Лише тоді ми зможемо бути компетентними фахівцями. Ми самі творимо своє майбутнє.

Анна Шпильова,

студентка факультету права і гуманітарних наук