Головна>Факультети, кафедри > Новини факультету









Авторизація

Дата останнього оновлення інформації:
04.01.2023



Факультет права, гуманітарних наук і соціальних наук

Новини факультету

До Міжнародного дня волонтера спільно з відділом виховної та культурно-масової роботи КрНУ проведено онлайн зустріч зі студентами факультету, які займаються волонтерською діяльністю. В рамках заходу відбувся обмін досвідом, а також привітали наших викладачів та студентів, які допомагають військовим, переселенцям, дітям з особливими потребами, здають кров, перераховують кошти, плетуть маскувальні сітки, роблять окопні свічки тощо. Щиро вітаємо усіх причетних до свята! Разом до перемоги!

Кафедрою психології, педагогіки та філософії проведено серію гостьових лекцій провідних лекторів України. Фінальна зустріч цього семестру поєднала Житомирський державний університет ім. І.Франка та Institute of Education Science University Osnabruck, Germany з точкою зустрічі у КрНУ, факультет права гуманітарних і соціальних наук, кафедра психології, педагогіки та філософії. На запрошення доц. Оленою Беспарточною, спікером зустрічі була доцентка кафедри професійно-педагогічної, спеціальної освіти, педагогіки та управління ЖДУ ім. І.Франка пані Ольга Власенко. Безліч вдячних відгуків наповнювали чат zoom. Запис зустрічі традиційно буде доступний у розділі конференції на Віртуальних педагогічних студіях http://www.vps-education.co.ua/page17.html

25 листопада кафедри факультету долучились до Всеукраїнської акції "16 днів боротьби з насиллям". Кафедрою психології, педагогіки та філософії проведено вебінар на тему "Проблема гендерної дискримінації в сучасному світі", який присвячений Міжнародному дню боротьби з насильством щодо жінок.

Вебінар був підготовлений здобувачами кафедри психології, педагогіки та філософії Лебідь Оксаною, Клюшніченко Олександрою, Відніченко Людмилою, Генчель Яною (група ПС-22-1м) та Полтава Ангелиною (ОПН-22-1м) під керівництвом доцента кафедри Ольги Літвінової.

Також розпочала свою роботу Школа юного правника під головуванням к.ю.н., доцента, адвоката Шаповала Валерія Дмитровича. Перша зустріч з учнями шкіл міста Кременчука була присвячена питанням протидії насильству, булінгу в закладах освіти.

Вітаємо з перемогою у творчому конкурсі!

До Дня українського козацтва та Дня захисника Вітчизни Міністерством освіти і науки України та Національним еколого-натуралістичним центром учнівської молоді було організовано Всеукраїнський бліц-конкурс українського патріотичного смайлу з метою консолідації та формування історичної свідомості українського народу, збереження національної пам’яті, належного вшанування подвигу наших захисників.

У конкурсі представили свої роботи як українські, так і зарубіжні учасники, проте перемогу здобула студентка спеціальності 022 Дизайн (група ДЗН-19-1(1)) Валерія Тітова! Вітаємо Валерію з перемогою та зичимо подальших творчих здобутків!


З Міжнародним днем студента!

Щиро вітаємо з Міжнародним днем студента – святом, що об'єднує молодь усього світу. Студентство завжди було і залишається найбільш волелюбною частиною нашого суспільства, ваша думка – важлива! Нехай у ваших серцях завжди буде місце для теплих студентських спогадів про роки, проведені у стінах нашого університету. Успіхів Вам у навчанні, надійних друзів та наставників, гарних оцінок, наукових і творчих звершень!



02 листопада 2022 року студенти факультету права, гуманітарних та соціальних наук отримали стипендію від американського Фонду імені Катерини Ковшевич.

За дорученням Президента Фонду Др. Христини Дурбак стипендію вручила регіональний директор Фонду – професор Ганна Капустян. Стипендію отримали: Володимир Голядинець, Владислав Данченко, Діана Згола, Яна Козаченко, Анастасія Котляр, Поліна Кульбачко, Максим Осташко, Давид Потапчик, Аліна Січна, Дарія Халявка, Ярослав Мазнюк, Сергій Силенко.

Щорічно, починаючи з 2009 року, Фонд Катерини Ковшевич надає фінансову підтримку студентам, які успішно навчаються, активно розбудовують Українську державу, пропагують українську мову в суспільстві, удосконалюють англійську мову, формують громадянське суспільство. Завдяки Фонду Катерини Ковшевич для наших студентів відкриваються нові можливості для розвитку.

Стипендіати висловлюють подяку за надані стипендії Президенту Фонду Катерини Ковшевич – Др. Христині Дурбак та професору Ганні Капустян.

Завідувачка кафедри лінгводидактики та журналістики, д.філ.наук, професор Сізова Ксенія Леонідівна отримала почесну грамоту МОН України за ініціативу та наполегливість, високий професіоналізм, сумлінне виконання службових обов'язків та вагомий особистий внесок у розвиток сфери освіти і науки України.

Вебінар для здобувачів освіти факультету з питань академічної доброчесності у вищій освіті.

21 жовтня 2022 року кафедрою психології, педагогіки та філософії спільно з бібліотекою КрНУ було проведено вебінар для здобувачів освіти факультету з питань академічної доброчесності у вищій освіті.

Організатори вебінару спілкувались із студентами про основні засади академічної доброчесності та методики пошуку необхідних матеріалів у бібліотеці. Відбулась жвава дискусія щодо таких понять як плагіат, самоплагіат, фабрикація та фальсифікація. Корисною інформацією для здобувачів освіти також стали відомості про те, які сервіси з перевірки на плагіат на безплатній основі можна використовувати під час написання кваліфікаційних робіт та інших академічних текстів і перевіряти їх на наявність запозичень.

Доцент кафедри психології, педагогіки та філософії КрНУ Ольга Літвінова п’ять місяців поспіль проводила групові заняття для дітей, травмованих війною

Робота велася в рамках проекту «Спільно. Точка зустрічі». До роботи з дітьми також долучилася студентка (освітня програма «Психологія») Альона Сороколат.

Волонтерський проект «Спільно. Точка зустрічі» діяв за підтримки Фонду «Професійний розвиток Харкова», Міністерства молоді таспорту України та UNICEF. Проектом передбачалося проведення психологічних групових занять з дітьми, які постраждали від війни. Серед них були як маленькі вимушені переселенці з Бахмута, Харкова, Донеччини, так і діти з Кременчука – усі ті, хто зазнав травматичного досвіду і відчував тривогу, страх, труднощі в адаптації до нових умов життя.

Щотижня для дітей проводилися групові заняття з використанням арт-терапевтичних методів. За допомогою творчості діти потроху позбавлялися своїх страхів, набували ресурсного стану, зцілювали травмовану війною психіку.

Доцент Ольга Літвінова (на фото) пояснила, чому для роботи з дітьми була застосована саме арт-терапія:

– Під час війни діти потребують особливої, постійної підтримки. Арт-терапія – це терапія творчості, екологічний, дуже м’який метод, який дозволяє дітям проявити те, що вони переживають. Зробити це вони можуть за допомогою малюнків, ліплення, роботи з тістом, створюючи щось, вони таким чином проявляють свої страхи, тривогу, тілесну напругу. За допомогою творчості дитячі внутрішні переживання візуалізуються, набувають певної форми, яку потім можна трансформувати, тобто взяти під власний контроль, і тоді страх – вже не такий і страшний, а гнів – це засіб для створення чогось нового, доброго. Малювання – це безпечний метод, який дозволяє доторкнутися до травматичних переживань дитини. Дуже часто дитина малює те, що не може розповісти словами. Через малюнок вона передає, що її хвилює. Надалі ці роботи аналізуються, ми їх обговорюємо, спільно розмірковуємо, що можна змінити у такій ситуації.

Арт-терапія в дії

Натомість перш, ніж перейти до арт-терапевтичних практик, психологи проводили з дітьми фізичні вправи на зняття тілесного напруження. Ось що розповіла доцент Ольга Літвінова з цього приводу:

– Кожне наше заняття починалося з вправ на активізацію уваги та зняття тілесного напруження, у психології існують відповідні методики, які допомагають «заземлити» дитину, «стабілізувати», та зняти її тілесне напруження. Адже тіло реагує на наші страхи – у нас тремтять ноги, збивається дихання, пітніють долоні. Ми вчимо дітей за допомогою тілесних вправ позбавлятися таких станів. Під час занять діти отримують можливість побачити, що не лише вони відчувають страх та тривогу, є й інші з такими самими станами. Коли діти бачать, що інші можуть з цим впоратися, їм стає легше опанувати себе. Так вони допомагають один одному і відчувають свою силу та спроможність долати власні страхи.

Діти виконують вправи для зняття тілесного напруження

До проведення занять долучилися також студенти-психологи Кременчуцького національного університету. Зокрема, студентка 3-го курсу (освітня програма «Психологія») Альона Сороколат спільно з Ольгою Літвіновою провела для малечі заняття «Кола довіри», на якому діти вчилися розуміти свої кордони,набували навичок взаємодії. Під час занять вони малювали людей, яким можна довіряти, зображали як виглядає довіра, – хтось намалював маму, хтось жовто-блакитне сердечко, це були різні метафоричні форми. Заняття «Кола довіри» почалося у світлому приміщенні дитячої бібліотеки на Раківці, але пролунала повітряна тривога і закінчувати його довелося вже в укритті (на фото).

«Кола довіри». Студентка Альона Сороколат працює з дітьми.

Працюючи з дітками, травмованими війною, психологи докладали зусиль, аби допомогти їм досягти комфортного ресурсного стану. Ольга Літвінова пояснила, що мається на увазі:

– У кожного з нас є свої ресурси, внутрішні сили, які допомагають у складних ситуаціях. Це може бути наша віра, наша уява, соціальна підтримка, яка дає можливість відчути, що ти не один. Ресурсний стан – це стан, коли тобі добре і ти відчуваєш у собі сили, щоб рухатися далі і долати ці важкі часи. Переживаючи свої страхи, ми витрачаємо дуже багато енергії і у певний момент стаємо схожими на розряджену батарейку. Я часто кажу дітям, що іноді ми – як розряджений телефон, тому маємо знати свої джерела енергії, до яких можна підключитися і підзарядитися, щоб жити далі і долати важкі дні та свої страхи. Ми даємо дітям можливість зрозуміти, що саме допомагає їм відновитися. У кожного свої ресурси. На таких заняттях відбувається групова підтримка, творчість, тілесні вправи, – саме вони допомагали дітям відновити свої ресурси.

Наразі є сподівання, що проект «Спільно. Точка зустрічі» матиме продовження. Та навіть якщо цього не станеться, викладачі кафедри психології, педагогіки та філософії КрНУ разом зі студентами і надалі працюватимуть з дітками, травмованими війною. З цього приводу Ольга Літвінова зауважила:

– Волонтерський рух викладачів кафедри триватиме, адже сьогодні наші діти потребують кваліфікованої психологічної допомоги, потребують навичок стабілізації свого емоційного стану, а за рахунок арт-терапії вони можуть віднайти свої ресурси, проявити негативні стани та відчути підтримку один одного.


Зустрічі із здобувачами освіти щодо інформаційної соціальної та психологічної підтримки

28 вересня для здобувачів освіти факультету права, гуманітарних і соціальних наук відбувся вебінар на платформі ZOOM за темою «Політика і процедура вирішення конфліктних ситуацій, пов’язаних з корупцією, сексуальними домаганнями, дискримінацією, академічною не доброчесністю». Модератором заходу виступив директор Центру моніторингу якості освіти та академічної чесності Деніс Загірняк.

В заході взяли участь уповноважена особа з питань запобігання та виявлення корупції в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського Анфіса Шмельова (з розглядом питань антикорупційної політики університету), директор бібліотеки Олена Швець (ознайомила здобувачів з питаннями академічної доброчесності), доцент кафедри фундаментальних і галузевих юридичних дисциплін доцент Людмила Васечко (довела до студентів правові механізми реагування на випадки булінгу в закладі освіти), доцент кафедри психології, педагогіки та філософії Ольга Літвінова (звернула увагу на напрями психологічної підтримки здобувачі освіти). Здобувачі освіти, особливо першокурсники отримали корисну інформацію щодо соціальної, інформаційної та психологічної підтримки, яка здійснюється в університеті, отримали контакти усіх уповноважених осіб, які здатні допомогти студентам вирішити їхні проблемні питання. Під час вебінару студенти ознайомилися із сайтом університетом, з корисними вкладками, з процедурою анкетування, яка проводиться два рази на рік для отримання даних від студентів щодо їхньою задоволеністю процесом навчання та різного роду підтримкою в університеті. Тільки підтримуючи один одного в такі непрості часи нашого життя ми зможемо здолати усі труднощі і рухатися до нашої Перемоги!

Факультет права, гуманітарних і соціальних наук вітає першокурсників!

19 вересня 2022 року Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського відкрив двері для першокурсників, тих, хто обрав наш університет, хто обрав Кременчук, хто обрав нашу Україну, як місце набуття професійних знань, умінь та компетентостей для майбутньої професійної діяльності. Після урочистої посвяти в студенти, наших першокурсників, тих, хто вступив на спеціальності, які впроваджуються на факультеті права, гуманітарних і соціальних наук зустріли декан факультету професор Т. Б. Поясок, завідувачі кафедр, куратори першого курсу.

В цей важкий для нашої країни час, коли ми переживаємо війну та відстоюємо власну незалежність, студентство має свій фронт, адже наша держава потребує висококваліфікованих спеціалістів, здатних допомагати нашій Україні протистояти ворогу та відновлювати життя. Майбутні психологи, правники, журналісти, філологи, дизайнери, працівники інформаційної, бібліотечної та архівної справи, менеджери соціокультурної діяльності, педагоги – це ті, хто зможе допомогти нашим співвітчизникам відновити свою життєстійкість, хто буде стояти на захисті гуманістичних цінностей, культурної освіченості, інформаційної грамотності, захисті психічного здоров’я!

Вітаємо наших першокурсників та бажаємо разом з нами пройти цей шлях професійного розвитку, стати кваліфікованими спеціалістами в обраній сфері професійної діяльності! Віримо в нашу Перемогу! Дякуємо нашим ЗСУ за можливість провести посвяту в студенти в режимі офлайн! Слава Україні!

Урочисте вручення сертифікатів здобувачам вищої освіти за спеціальністю 081 «Право», що успішно завершили навчання з курсу "Етика та доброчесність в правничій професії"

З нагоди Дня науки 19 травня 2022 року відбулось урочисте вручення сертифікатів здобувачам вищої освіти за спеціальністю 081 «Право», що успішно завершили навчання з курсу "Етика та доброчесність в правничій професії".

Курс було організовано Фундацією DEJURE (український аналітичний центр, що опікується реформами у сфері правосуддя)у рамках академічної мобільності за запрошенням університету. Навчання було спрямоване на демонстрацію студентам прикладів практичного застосування професійної етики та формування у студентів ставлення до професійної етики як до цінності, яка має засадниче значення як для кожного правника, так і для суспільства, яке засновується на повазі і захисті прав людини, верховенстві права та демократії.

Заняття відбувались в дистанційному режимі з використанням інтерактивних методик навчання. Студенти мали змогу безпосередньо спілкуватись як з викладачами курсу, так і з практичними працівниками. Зокрема гостьовими спікерами під час занять були суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Роман БРЕГЕЙ та перший заступник керівника Тернопільської обласної прокуратури Олександр БОЖКО.

Викладачами курсу були Катерина ГРИЩЕНКО — аналітикиня Фундації DEJURE, викладачка Києво-Могилянської академії, Михайло ЖЕРНАКОВ — голова правління Фундації DEJURE, колишній суддя, член Громадської ради доброчесності 2016-2020 рр., доктор юридичних наук.

Церемонію вручення проводила декан факультету права, гуманітарних та соціальних наук, доктор педагогічних наук, професор ПОЯСОК Тамара Борисівна. Щиро вдячні нашим партнерам за плідну співпрацю!

УЧАСТЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ В МІЖНАРОДНІЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ

28 квітня 2022 року на базі нашого університету відбулася XXIX міжнародна науково-практична конференція студентів, аспірантів та молодих учених "Актуальні проблеми життєдіяльності суспільства". Відкриваючи конференцію, ректор М. В. Загірняк наголосив на тому, що наукова діяльність наших студентів в такі важкі для нашої держави часи - це той внесок, який ми можемо зробити заради майбутнього нашої науки. Більше 300 доповідей молодих науковців було подано в цьому році не тільки із закладів вищої освіти України, а й із закладів наших міжнародних партнерів - університетів Китайської Народної Республіки, Словаччини, Польщі, Чехії, Республіки Казахстан.

Факультет права, гуманітарних і соціальних наук був представлений на факультеті двома секціями - Проблеми мовознавства та викладання іноземних мов (керівник секції - к. пед. н. Перевознюк В. В.) та Актуальні дослідження у галузі юридичних, гуманітарних та соціальних наук (керівник секції - к. психол. н. Літвінова О. В.).

Студенти факультету, під науковим керівництвом викладачів підготували 42 доповіді, які були присвячені актуальним проблемам сьогодення - "Війна як соціальний чинник невротичних розладів особистості", "Психологічні аспекти дослідження професійної діяльності вчителя "Нової української школи", "Аудиовізуальні ресурси в системі роботи музею", "Електронний документообіг у ЗЗСО: сучасні тенденції та перспективи", "До питання захисту права власності та інших речових прав", "Іноземна мова як навчальний предмет у системі освіти", "Інтернет-маркетинг у перекладацькій діяльності" та багато інших наукових доповідей.

Ми пишаємося потужною науковою діяльністю наших здобувачів та бажаємо їм та їхнім керівникам подальших кроків на шляху професійного зростання на благо нашої України!

Психологічні підтримка здобувачів в умовах переживання хронічного стресу

15 квітня 2022 року, за ініціативи кафедри психології, педагогіки та філософії КрНУ було проведено онлайн заняття для здобувачів освіти факультету права, гуманітарних і соціальних наук на тему: "Психологічна підтримка здобувачів освіти в умовах переживання хронічного стресу".

Доцент кафедри Ольга Літвінова, разом із випускницями освітньої програми "Психологія" (магістерського рівня - Т.Зігаренко, Н.Юденко та С.Шпикуляк) розповіли про особливості реагування тіла та мозку на ситуацію загрози життя, на ситуацію, яка виходить за межі звичайного людського досвіду, якою на сьогоднішній день є війна.

На занятті були розглянуті психічні реакції агресії, тривоги, страху, паніки - яким чином вони проявляються, як візуально можна помітити, що людина зараз перебуває в такому стані, як відслідкувати, що такі реакції починають з`являтися у самій людині. Студенти отримали знання та практичні навички надання першої психологічної допомогти собі та близьким в регуляції цих станів. Такі практики, пов`язані із глибоким диханням, стабілізацією та заземленням допоможуть людині опанувати свою "кнопку паніки" та повернутися до власного контролю над ситуацією та продовжити функціонування, наскільки це буде можливим в даних умовах.

Усі ці реакції є нормальними реакціями на ненормальні події!

Також, під час заняття, студенти поділилися тими практиками, які вони застосовують для відновлення свого психічного стану, адже перебування в умовах хронічного стресу вимагає великої кількості енергії, яку потрібно постійно відновлювати. Такими ресурсами для кожного з нас можуть стати як інші люди, присутність яких знижує нашу тривогу та посилює впевненість у безпеці; це можуть бути звичайні рутинні справи, які створюють безперервність нашого життя, як то: чашка кави або запашного чаю, прогулянка, прибирання, читання, обійми. Ресурсом для кожного з нас може бути наш досвід, наші індивідуальні досягнення, властивості та можливість сказати собі: "Я сильний", "Я - зможу", "Я - не один", "Я вірю в краще!"

Ми готові й надалі проводити такі заняття для психологічної підтримки наших студентів задля збереження психічного здоров`я кожного з нас.


Випуск магістрів-2022 відбувся!

На протязі лютого на факультеті відбувалися урочисті заходи щодо вручення дипломів студентам, які завершили навчання за освітньо-професійними програмами другого (магістерського) рівня. Вісімдесят сім студентів цього року отримали дипломи магістрів зі спеціальностей "Право", "Освітні педагогічні науки", "Психологія", "Філологія", "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа". В цьому році п`ятнадцять випускників отримали дипломи з відзнакою, шість з яких - випускники освітньої програми "Психологія".

Ми пишаємося нашими випускниками, бажаємо усім подальшого кар`єрного зростання, роботи за професією та завжди будемо раді зустрічам!

"Джейм Мейс - Людина і Вчений: факти і цінності"

23 лютого студенти факультету права, гуманітарних і соціальних наук відвідали захід, присвячений Джеймсу Мейсу - людині, яка вивчала і зберегла історію про трагедію українського народу 1932-1933 років.

Джеймс Мейс - американський історик, голова Комісії Конгресу США зі збору свідчень очевидців голоду, автор безлічі публікацій про Голодомор.

Відоме висловлювання Джеймса Мейса про українське суспільство: "Це глибоко травматизований, зранений організм, який щосили намагається забути про жахи минулого...".

Саме Джейс Мейс започаткував акцію "Запали свічку", в пам`ять про геноцид українського народу 1932-1933 років.

Захід був підготовлений студентами спеціальностей "Журналістика", "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа", які є стипендіатами фонду Катерини Ковшевич, під керівництвом доктора історичних наук, професора Ганни Капустян.

Сьогодні, як ніколи, нам потрібно пам`ятати про історію нашого народу!

Акція "16 днів проти гендерно зумовленого насильства" - "Не мовчи"

Голови профбюро та студради факультету права, гуманітарних і соціальних наук зняли соціальний відеоролик. Ролик нагадує які види насильства існують і як з цим боротися.

Дивитись відеоролик



Деканат Факультету права, гуманітарних і соціальних наук вітає усіх студентів років минулих та сьогодення, з Міжнародним днем студента!

Бажаємо щодня ставати на крок ближче до мрії, мати багато добрих друзів та безліч можливостей для створення власного щастя! Хай студентські роки назавжди залишаться найціннішими у житті!

Урочисте засідання Вченої ради факультету права, гуманітарних і соціальних наук, присвячене сторіччю витоків університету

21 жовтня 2021 року в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського відбулось урочисте засідання Вченої ради факультету права, гуманітарних і соціальних наук, присвячене сторіччю витоків університету, на якому були присутні як викладачі, так і студенство факультету. Розпочалась ВР привітальними словами першого проректора, доктора біологічних наук, професора Володимира Валентиновича Никифорова та декана факультету права, гуманітарних і соціальних наук, доктора педагогічних наук, професорки Тамари Борисівни Поясок.


В порядку денному було представлено:

- цікаві факти історичної довідки, підготовлені кандидатом з мистецтвознавства, доцентом Аллою Миколаївною Лушаковою;

- доповідь кандидата психологічних наук, доцента Ольги Володимирівни Літвінової про результати наукової діяльності викладацького складу та наукові досягнення студентів;

- фотозвіт студентів спеціальності "Дизайн" про проведення виставки своїх творчих робіт на честь 100-річного ювілею.


За свою плідну працю, наукові здобутки та творчий підхід найкращі викладачі та студенти факультету були відзначені грамотами та подяками.




Студентська Рада та Профком підготували творчий подарунок на честь свята.

В залі панувала така тепла та дружня атмосфера, яка ще раз підтвердила що факультет - це справжня родина, яка прагне розбудовувати своє щасливе майбутнє в турботі про себе та в злагоді з іншими.

VІ МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ONLINE-КОНФЕРЕНЦІЯ "ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ, ПРАВОВІ ТА СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА"

20-21 жовтня 2021 р. пройшла VІ МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА ONLINE-КОНФЕРЕНЦІЯ "ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ, ПРАВОВІ ТА СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНІ ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА" присвячена 100-річному ювілею витоків Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського, організаторами якої виступили Факультет права, гуманітарних і соціальних наук та кафедра перекладу.


Участь у пленарному засіданні та роботі секцій взяли фахівці з у сфері теоретичної та практичної юриспруденції, педагогіки, психології, філології, інших гуманітарних і соціальних наук, культури та мистецтв, представники органів державної влади та місцевого самоврядування, аспіранти, магістранти та студенти провідних вишів України. Звичайно, серед учасників були представники й інших держав, серед яких Польща, Італія, Франція, Білорусія, Чехія, Австрія та Казахстан.


Метою науково-практичного заходу було обговорення актуальних правових, соціально-культурних та психолого-педагогічних проблем розвитку суспільства.


Дякуємо всім учасникам за плідну дискусію, обмін науковими здобутками та досвідом!

Вітаємо шановну Тамару Борисівну з нагородою!

Вітаємо декана факультету права, гуманітарних і соціальних наук, доктора педагогічних наук, професора, академіка Академії Акмеології, члена Асоціації міжнародного та наукового співробітництва Поясок Тамару Борисівну, із нагородженням медаллю Академії педагогічних наук України ім К. Ушинського за значні досягнення у галузі педагогічної і психологічної науки, особистий внесок у розбудову української освіти, багаторічну плідну педагогічну діяльність та високий професіоналізм. Бажаємо міцного здоров`я, нових відкриттів та перемог.



Успішна акредитація освітньо-професійних програм

Протягом весняного семестру на факультеті проходили акредитаційні експертизи трьох освітньо-професійних програм за спеціальностями:

- 061 Журналістика (бакалаврський рівень вищої освіти) - гарант професор Сізова Ксенія Леонідівна;

- 028 Менеджмент соціокультурної діяльності (бакалаврський рівень вищої освіти) - гарант доцент Бутко Лариса Валентинівна;

- 035 Філологія "Германські мови та літератури" (переклад включно) (бакалаврський рівень вищої освіти) - гарант доцент Чрділелі Тетяна Василівна.

Вітаємо гарантів освітніх програм, завідувачів кафедр, здобувачів та усіх тих, завдяки кому відбувся весь процес акредитації та її успішне завершення! Бажаємо нових здобутків!

Сертифікат про акредитацію освітньої програми "Журналістика"

Сертифікат про акредитацію освітньої програми "Менеджмент соціокультурної діяльності"

Сертифікат про акредитацію освітньої програми "Германські мови та літератури" (переклад включно)



Робота студентського самоврядування в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського

3 червня 2021 року студентка факультету права, гуманітарних і соціальний наук, група СОУ-19-1 Єва Вельтер взяла участь у програмі "Студія дня" телевізійного каналу "Кременчук". Передача була присвячена розвитку студентського самоврядування у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського.

Єва Вельтер очолює студентську раду університету, тому добре знається на питаннях студентського самоврядування. Під час програми було висвітлено різноманітні складові студентського життя: навчання, наука, громадська і суспільна діяльність, культура, дозвілля, спорт тощо.

Переглянути запис виступу можна за посиланням http://inmov.kdu.edu.ua/?p=4557

ВІТАЄМО ТАЛАНОВИТИХ СТУДЕНТІВ

5-8 квітня 2021 року відбувся І етап Обласного міжвузівського мистецького фестивалю-конкурсу "Студентська весна-21", присвячений 100-річчю вищої освіти у Кременчуці.

Студентський актив ФПГіСН зібрав найталановитіших:

Макаренко Поліна ЖУР-19-1
Синьова Катерина ЖУР-19-1
Жилова-Вельтер Єва СОУ-19-1
Пашаєва Анастасія СОУ-20-1
Зуєв Віктор СОУ-20-1
Кардаш Марія ФІЛ-20-1(2)
Житна Анастасія ФІЛ-19-1(1)
Фесенко Валентина БІС-18-1
Разно Катерина БІС-20-1
Півняк Наталія МСД-20-1с
Коруц Артем ПЗ-20-1м
Єгоров Микита ПЗ-20-1

та створив чудову програму виступу, отримавши кращі результати в 7 номінаціях:
1. "Кращий сценарій",
2. "Краща Ведуча",
3. "Краще поєднання виконання "живий звук": вокал + акустична гітара",
4. "Кращий вокальний дует",
5. "Краща авторська реп-композиція"
6. "Краща театральна мініатюра",
7. "Краща операторська робота".

НАЖАЛЬ через епідемію глядачі не змогли насолодитись виступом "в живу" та підтримати творчу команду, але всім варто перейти за посиланням та переглянути запис виступу:
https://www.youtube.com/watch?v=lybSmWdw83g&list=PLb5X0bM8bI8J3ctYMCdfCz7P0aL122iBe&index=1&t=39s

Співпраця з юридичною клінікою

02 грудня 2020 року проведено засідання "круглого столу" на базі Юридичної клініки Кременчуцького національного університету імені М. Остроградського.

Учасники зустрічі: керівник юридичної клініки доцент, кандидат юридичних наук, завідувач кафедри "Теорія, історія держави та права" Валерій Шаповал, в.о. директора Кременчуцького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Ірина Пушкаревська, голова громадської організації "Спілка Ветеранів Добровольців України" Юрій Крамаренко, представник громадської організації учасник АТО Артем Безверхий обговорили основні напрямки діяльності організацій, затребуваність правових послуг населенням, перспективи та розвиток подальшої співпраці.

Керівник юридичної клініки Валерій Шаповал окремо зазначив також і про можливість отримання психологічної допомоги, особливості роботи з внутрішньо переміщеними особами та та комбатантами.

Очільниця Кременчуцького місцевого центру з надання БВПД Ірина Пушкаревська зазначила перспективність співпраці з юридичною клінікою оскільки поєднання теоретичних знань та формування практичних навичок у процесі навчання слугує суттєвому покращенню якості підготовки юридичних кадрів. Також учасників зустрічі було поінформовано про порядок перенаправлення клієнтів, які не є суб`єктами центру, для надання правової допомоги студентами юридичної клініки, можливість проходження практики на базі центру та забезпечення партнерів інформаційно-методичними матеріалами системи безоплатної правової допомоги.

Про діяльність громадських організацій, важливість правової підтримки учасників бойових дій та позитивними напрацюваннями щодо захисту їх прав розповіли керівник громадської організації Юрій Крамаренко та Артем Безверхий.

Підсумовуючи роботу учасники зустрічі окреслили подальші шляхи розвитку, підвищення доступу та якості надання правової допомоги, професійного зросту майбутніх юристів, які обрали професійних шлях - працювати на захист прав громадян.

СТАВЛЕННЯ МОЛОДІ ДО ПРОБЛЕМИ НАСИЛЛЯ
АНАЛІЗ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ

Напередодні Всесвітньої акції "16 днів боротьби з насиллям" студенти спеціальності "Психологія" Бучак Жан і Гірчук Ілона, під керівництвом доцента кафедри психології, педагогіки та філософії, к. психол. н. Літвінової Ольги Володимирівни, провели анкетування серед студентів Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського щодо виявлення їхнього ставлення до проблеми насилля як соціально-психологічного феномену. Вибірку склали 430 студентів (77,5 % дівчат та 22,5 % чоловіків), які пройшли анкетування анонімно, онлайн, за допомогою Google-формі. Анонімне опитування, на нашу думку, дало можливість більш щиро висловити своє бачення проблеми насилля.

В сучасному українському суспільстві молодь - це одна з найбільш вразливих у соціальному відношенні група, чия система цінностей піддається масованому деформуючому впливу. Нестабільність, невизначеність, складність та різноманітність є характерними ознаками сучасного життя. Для сучасного українського суспільства характерним є процес розбалансованості нормативної системи, що призводить до деструктивних форм поведінки, таких як агресія та насилля.

Головним інститутом соціалізації для кожного виступає сім`я, тому ми намагалися дослідити, в яких саме сім`ях виховувались респонденти і чи виступала для них сім`я джерелом насилля. 73,1 % учасників анкетування виховувались в повній сім`ї, 27,9 % - в неповній. Неповна сім`я представляє один з видів дисфункціональних сімей, в яких порушується процес гармонійного формування особистості дитини. Але відповідь на запитання "Чи стикалися Ви в своєму житті з насиллям?" - 51,1 5 відповіли "Так", з яких 62,9 % - це молодь з неповних сімей і 53,4 % - з повних. Незначні відмінності показників говорять про те, що в будь-якій сім`ї можливі прояви насилля і повна сім`я також не може бути цілком безпечним середовищем для дитини. Дійсно що таке пряме запитання могла дати не зовсім валідні відповіді, адже могли спрацювати так звані "захисні механізми" та соціальні упередження, адже проблема насилля - це дуже інтимна справа і визнати свою позицію "жертви" не кожен може, адже це викликає почуття сорому, провини, низьку самооцінку.

На запитання "Що для Вас насилля?" відповіді розподілилися наступним чином: побиття - 91,4 %, ігнорування - 24,7 %, образи - 58,6 %, примус - 76 %, погрози - 76,3 %, позбавлення грошей - 26 %. Молодь повязує насилля, в основному з використанням фізичної агресії, але розуміє, що ігнорування, погрози, образи також є проявами насилля, саме психологічного, морального тиску, яке за ступенем свого впливу на дитину мають навіть більш травматичні наслідки.

На думку респондентів жертвами насилля в сучасному суспільстві можуть стати жінки (78,1 %), діти (48 %), люди з іншою сексуальною орієнтацією (14,7 %), люди з іншими поглядами (14 %), люди з обмеженими фізичними можливостями (6,3 %), люди похилого віку (5 %), молодь (3 %). Такі відповіді дають підстави вважати, що жінки та діти є найбільш вразливою категорією. Сучасні дослідники говорять про те, що в Україні кожна п`ята жінка піддається насиллю, а кожен третій чоловік бачив насилля по відношенню до своєї мами і тому недарма саме 25 листопада відмічають як Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок. Але потрібно зауважити, що насилля над чоловіками також складає проблему сьогодення - армія, військова служба, зайва агресивність чоловіків, їхня більш виражена готовність до ризику можуть стати чинниками, які перетворять чоловіка на "жертву".

На запитання "З боку кого Ви найчастіше відчували прояви насилля?" маємо такі відповіді: 17 % - від батька, 13 % - від мами, 4,2 % - від брата/сестри, 1,6 % - від вітчима, 1,6 % - від родичів, 17 % - від друзів, 4,9 % - від однокласників. Отже, насилля запускає найближче оточення людини, люди, які повинні бути джерелом підтримки, турботи, прийняття, які повинні задовольняти базову потребу в любові.

Зарубіжні дослідники виділяють два рівні наслідків для тих, хто пережив насилля в сім`ї - короткочасні та довгочасні. Короткочасні наслідки пов`язані із безпосередньою шкодою для здоров`я та безпосередніми емоційними реакціями на пережите та побачене насилля. Довгочасні наслідки відображають ті зміни, які відбуваються у свідомості жертви щодо життя та оточуючого світу та змінюють його життєві орієнтації та цінності. Внаслідок того, що насилля в сім`ї заважає задоволенню основних потреб людини, результатом загальної незадоволеності може стати розвиток агресивності та жорстокості у відповідь на несправедливість оточуючого світу. Домашнє насилля виступає як складний соціально-психологічний та соціальний феномен, що заважає гармонійному процесу самореалізації людини та спрямовує його в бік розвитку девіантних засобів задоволення власних потреб.

На запитання "Яким саме був прояв насилля щодо Вас?" учасники анкетування відповіли наступним чином: 53,7 % - крик, 43,7 % - образи, , 35,6 % - приниження, 25,3 % - побиття, 9,1 % - позбавлення свободи, 4,9 % - позбавлення грошей і тільки 12 % відповіли, що не відчували на собі насилля. Можна помітити, що такі результати зовсім не поєднуються з відповідями на перше запитання, на яке 48,5 % відповіли, що не відчували на собі насилля. Цей факт дає підстави стверджувати, що насилля є латентним феноменом, про який дуже важно говорити відверто, це викликає сором та образу саме на себе, тому що визнати факт насилля - це проявити силу та мужність. Цікавим є той факт, що молодь визнає існування економічного насилля, як факту позбавлення грошей, контролю над витратами, що також має на меті психологічний тиск на людину.

Насилля може породжувати насилля, і людина, яка відчувала його на собі або сама стане на позицію "агресора", щоб витіснити свої негативні переживання, або активно протистояти таку явищу. На запитання "Якщо Ви бачите, що по відношенню до когось здійснюється насилля, то Ви…?" отримали такі відповіді: 69 % намагаються активно втрутитися, 16 % проявляють мовчазний протест, 6,6 % - залежить від ситуації, 4,7 % - ігнорують насилля, 4 % - їх це не чіпає. Можна сказати, що більшість студентів мають проактивну позицію, здатні протистояти насиллю та активно його припинити. Але відповіді інших студентів викликають занепокоєння, адже така пасивна позиція для молоді не є нормальною. Дійсно, завжди необхідно думати про небезпеку для власного здоров`я та життя, але байдужість не може бути ознакою соціально зрілої особистості.

В анкетуванні нас цікавило, хто виступає для студентства довіреною особою, до кого вони звертаються або могли б звернутися по допомогу в ситуації насилля і отримали такі відповіді: більш довіреними особами залишаються батьки (52 %), далі йдуть друзі та кожана людина (32 % та 41 % відповідно). Молодь має довіру і до державних органів, маючи довіру до поліції (52,8 %) та до державних органів захисту (33,7 %). 31,4 % респондентів звернулися в ситуації насилля до психолога та 7,4 % до реабілітаційного центру.

Потрібно зазначити, що 78 % респондентів за питання "Чи стикалися Ви з проявами насилля у закладі освіти" відповіли "Ні", а 22 % тих, хто відповіли "Так" відмічали, що такі ситуації мали місце в шкільному середовищі. Але при цьому, 77 % студентів зазначили на необхідності створення на базі закладу освіти, в якому вони навчаються Центру психологічної підтримки для тих, хто став жертвою насилля.

Насилля, нажаль, є частиною нашого життя, але завдання постає сформувати "нульову толерантність" до насилля через актуалізацію даної проблеми на різноманітних заходах, проводячи просвітницьку діяльність, залучаючи студентів до дискусій, вебінарів і формуючи у кожного з нас активну позицію щодо подолання такого негативного соціально-психологічного явища, як насилля.

ФАКУЛЬТЕТ ПРАВА, ГУМАНІТАРНИХ І СОЦІАЛЬНИХ НАУК ВІТАЄ СВОЇХ ПЕРШОКУРСНИКІВ

14 вересня на факультетів права, гуманітарних і соціальних наук відбулася урочиста зустріч із студентами-першокурсниками, які поповнили склад нашої великої факультетської родини. Більше ніж 120 нових здобувачів вищої освіти вступили на освітні програми першого (бакалаврського) рівня зі спеціальностей "Дизайн", "Філологія", "Журналістика", "Право", "Інформаційна, бібліотечна та архівна справа" і "Психологія". Найбільший конкурс ми мали на спеціальність "Дизайн", куди для вступу необхідно було окрім сертифікатів ЗНО пройти ще й творчі конкурси. Самі креативні, творчі та цілеспрямовані абітурієнти здолали усі випробування і стали студентами кращого на Полтавщині закладу вищої освіти - Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського.

З вітальним словом до студентів звернулася декан факультету доктор педагогічних наук, професор Поясок Тамара Борисівна, яка окреслила основні напрями роботи факультету, звернула увагу на організацію навчального процесу в умовах адаптивного карантину, пов`язаного із пандемією COVID-19 та познайомила студентів з їхніми кураторами та завідувачами випускових кафедр.

Привітати першокурсників прийшли й активісти студентського самоврядування, які розповіли про цікаві події, заходи, які очікують студентів і в яких вони можуть брати активну участь.

До студентів звернулися заступники декана факультету - Літвінова Ольга Володимирівна і Кожемяченко Наталія Василівна, які пообіцяли підтримку кожному студенту в процесі адаптації до умов навчання в університеті та побажали цікавого студентського життя.

Заходи до Дня Науки ФПГіСН

ЗАСІДАННЯ ВЧЕНОЇ РАДИ ФПГІСН В УМОВАХ КАРАНТИНУ

У складний для всіх час карантину члени вченої ради ФПГіСН 21.04.2010 р. провели засідання онлайн у Skype, на якому обговорили важливі питання діяльності факультету.


Першим у порядку денному було питання про проблеми, з якими стикаються викладачі і студенти під час дистанційного навчання. Декан факультету Поясок Т. Б. рекомендувала переглянути й оптимізувати види робіт для студентів: заохочувати студентів до дискусій та роботи в університетській онлайн системі навчання, не переобтяжуючи їх самостійним вивченням підручників або механічним конспектуванням.


Заступник декана з науково-педагогічної та методичної роботи Літвінова О. В. розповіла про роботу аспірантури, а також наукові публікації викладачів кафедр у виданнях Scopus та WoS (за останні 3 роки).


Літвінова О. В. також довела до відома членів вченої ради інформацію про стан підготовки методичного забезпечення та тестів для системи онлайн навчання викладачами ФПГіСН в умовах дистанційного навчання.

Про участь студентів факультету у II етапі Всеукраїнських конкурсів студентських наукових робіт доповіла голова Товариства молодих вчених факультету Латишева В. В. Вона вказала про значні досягнення студентів та їхніх наукових керівників.


Латишева В. В. доповіла і про підготовку до участі у ХХVІІ Міжнародній науково-практичній конференції студентів, аспірантів та молодих учених КрНУ імені Михайла Остроградського «Актуальні проблеми життєдіяльності суспільства» (секція ХІІ Актуальні дослідження у галузі юридичних, гуманітарних та соціальних наук). Незважаючи на карантин, секція нашого факультету є лідером по кількості поданих тез доповідей (зареєстровано 28 учасників).

З питанням про стан виховної роботи зі студентами та роботу кураторів академічних груп факультету (в умовах дистанційного навчання) виступила заступник декана з виховної роботи Даценко Л. Є. Члени вченої ради жваво обговорювали проблеми, з якими стикаються мешканці гуртожитків.

Крім інших, до порядку денного входило питання про вимоги до наукових здобутків студентів для отримання дипломів з відзнакою.
Засідання показало, що й в умовах дистанційної освіти є можливість ефективно організовувати навчання і допомагати студентам якісно здобувати знання.

Нарада з деканом під час карантину

14 квітня відбувалась нарада декана ФПГіСН професора Т. Б. Поясок із завідувачами кафедр та заступниками декана. Було розглянуто важливі питання, які стоять перед науково-педагогічним складом факультету під час роботи в режимі дистанційного навчання під час карантину. Т. Б. Поясок довела до завідувачів кафедр основі завдання, які стоять перед колективом в цей момент - це організація роботи викладачів в системі онлайн навчання КрНУ, наповнення системи необхідним методичним матеріалом та тестами для поточного, модульного та підсумкового контролів, наявність яких матеріалів допоможе студентам під час дистанційного навчання. Важливим було обговорення питання щодо порядку проведення літньої екзаменаційної сесії 2019/2020 навчального року під час карантину з використанням дистанційних технологій на денній та заочній формах навчання на основі наказу ректора.

Під час наради обговорювалися питання щодо активізації роботи із студентами, як з приводу навчальної активності, так і з приводу необхідності роботи з боржниками по оплаті.

Важливим питанням стало знаходження можливостей для проведення профорієнтаційної роботи під час карантину, актуальним може стати розміщення рекламних буклетів на сторінках кафедр, викладачів на сторінках в соціальних мережах.

Такі зустрічі дозволяють мати зв`язок завідувачів кафедр з керівництвом, вчасно реагувати на нові виклики і ставити завдання на майбутнє.


Особливості процесу навчання в період карантину
з елементами дистанційних методів навчання на ФПГіСН

В умовах карантину і вимушеного переходу студентів на дистанційне навчання, викладачі адаптували свої навчальні матеріали та методики викладання використовуючи такі засоби як: Skype, Zoom, Viber, Telegram, Google-disk, власно розроблені сайти, інтерактивні підручники (з прив`язкою до Youtube-каналу), електронну пошту, онлайн навчання в системі krnu.ogr тощо. Після трьохтижневого навчання в умовах карантину було проведено опитування студентів ФПГіСН щодо їх задоволеності запропонованими методами. Аналіз результатів дає можливість констатувати наступне:

1. 35% студентів вважають читання лекцій, консультації, проведення практичних занять через системи Skype, Zoom продуктивним, адже вони можуть отримати пояснення до основних тем курсу, отримати рекомендації щодо використання необхідних літературних джерел. Однак, 65 % студентів висловлюють побажання щодо зменшення тривалості он-лайн занять та врахування того факту, що в них не завжди може бути доступ до інтернету саме під час занять.

2. Консультування щодо роботи над курсовими та дипломними проектами студенти отримують шляхом використання: телефонного зв`язку, Viber, Telegram, e-mail інколи Skype, Zoom.

3. Студенти схвалюють наявність сайтів, використання Google-disk у викладачів, на яких вони можуть знайти як наявні матеріали для вивчення теми, так додаткові матеріали (презентації, схеми-пояснення та ін.), завдання для самостійних опрацювань так і матеріалів для контролю знань тощо.

4. Частину студентів влаштовує отримання навчальних матеріалів від викладача з відправкою йому контрольних завдань електронною поштою і надсилання на адресу викладача виконаних завдань.

5. В умовах карантину, студенти звертаються до викладачів щодо зменшення обсягу завдань, передбачених методичними вказівками до семінарських (практичних) занять та самостійної роботи, анулювати жорсткі дедлайни (до цього закликають рекомендації МОН України та провідні психологи).


Святкування дня народження Тараса Шевченка

206 років від дня народження Тараса Шевченка. 9 березня 1814 року - дата, яку пам`ятають усі українці. Бо саме в цей день народився Тарас Григорович Шевченко - найвідоміший український поет, національний герой і символ України та її боротьби.

Здавалося б, минуло понад два сторіччя, та речі, про які він писав, актуальні й досі. Його твори, пройняті демократичними ідеями, набули популярності серед широких народних мас. Його заклик до братерства й любові, до правди й справедливості, а над усе - до волі має всесвітнє значення. Пророк наголошував на зрадництві провідної верстви, у т. ч. через нехтування власною мовою. Можливо, у цьому велич і загадка єдиного й унікального поета, генія. Не одне покоління осмислює, оцінює цю знакову постать свого народу з позицій власного сьогодення, з потреби визначення векторів руху в майбутнє, з метою зрозуміти власну ідентичність.

6.03.2020 року в аудиторїї імені Вернадського КрНУ відбувся захід вшанування пам`яті видатного українського поета Т.ШЕВЧЕНКА, захід організували та провели стипендіати благодійного фонду Катерини Ковшевич. Ця урочиста подія була наповнена не лише словами вдячності геніальному митцю за такий неоціненний спадок,а й сценками з віршів ,які декламували студенти.




З 11 по 13 грудня 2019 року доцент кафедри галузевих юридичних наук Алєся Митник прийняла участь у Сілезькому симпозіумі криміналістики та кримінології, що відбувся в Інституті правових наук і безпеки Вищої школи управління охороною праці у м. Катовіце.

Під час симпозіуму відвідали професійну кімнату для допитів, що обладнана венеціанським дзеркалом, реєстратором зображень і звуків (одна камера записує обличчя і жести на 360 градусів, інша прихована камера знімає усю кімнату), лабораторію симуляції місця подій, лабораторію безпеки дорожнього руху та лабораторію слідчої інформатики. Даний симпозіум розпочався з доповідей науковців з криміналістики, продовжився практичними заняттями у криміналістичних лабораторіях та закінчився екскурсією "Краків криміналістичний". Також була можливість поспілкуватися з представниками поліції, прокуратури, суду, служб в`язниці, які із задоволенням поділилися своїм практичним досвідом.



ПОСТІЙНЕ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАШИХ ВИКЛАДАЧІВ

Доцент кафедри галузевих юридичних наук, к. ю. н. Латишева Вікторія Володимирівна 28.09.2019 р. відвідала тренінг "Агробізнес сьогодні: алгоритм захисту", який відбувся в рамках III Харківського міжнародного юридичного форуму в Харківському національному юридичному університеті імені Ярослава Мудрого. Спікери розповіли про алгоритми захисту від рейдерства, про те, як пройти податкову перевірку, про особливості функціонування товариства з обмеженою відповідальністю в агробізнесі, тому що ця організаційно-правова форма є найпоширенішою в цій сфері. Крім того, спікером тренінгу став суддя Верховного Суду Віталій Уркевич, який розповів про судову практику у сфері агробізнесу.



ДАРУЄМО РАДІСТЬ ДІТЯМ

27 вересня 2019 року, в переддень дошкільного працівника, студенти першого курсу спеціальності "Психологія" та магістри п`ятого курсу спеціальності "Освітні педагогічні науки" під керівництвом к.пед.н., доц. Беспарточної Олени Іванівни розпочали волонтерський проект у Кременчуцькому обласному спеціалізованому БУДИНКУ ДИТИНИ. Велика вдячність директору Будинку Дитини Наталії Петрівні та вихователям Ларисі Сергіївні, Аллі Василівні за можливість, хоч не надовго, зробити життя маленьких діточок дещо щасливішим.

Щира вдячність усім студентам за не байдужість, доброту, чутливість.

Просимо усіх приєднуватися до нашого проекту.

Ділитися душевним теплом це дуже просто.


 

 

 

 


International conference «Modern electrical and energy systems»

Leading educators of the Department of Psychology, Pedagogy and Philosophy actively participated in the International Conference "Modern Electrical and Energy Systems" on September 23-25, 2019 at the Kremenchuk National University named after Mikhail Ostrogradsky.

The following digests in English were presented by the scientists for discussion:

- Tamara Poyasok, Olena Bespartochna: "Formation of scientific and research competency of future electrical engineers";

- Larisa Herasimenko: "Diditalization electrical engineering education and automatic assessment of study results";

- Svitlana Soshenko: "Implementation of dual education elements into electrical engineers training".

The speeches at the plenary were exciting and interesting: Mykhaylo Zagirnyak, Greeting to the Conference participants, Andrzej Krawczyk, 5G Technology as a Successful Stage in the History of Wireless Telecommunication, Andrii Gladyr, dComFra: Erasmus + KA2 project. KrNU`s experience ".

The posters presented by the authors were impressing with the innovations.

We sincerely thank the organizers for their invaluable experience and opportunity to participate in an extraordinary scientific event.





НАШІ ПЕРШІ БАКАЛАВРИ-ДИЗАЙНЕРИ! ВІТАЄМО!

На кафедрі гуманітарних наук культури і мистецтва Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського вперше відбулись захисти випускних бакалаврських робіт за напрямом 6.020207 "Дизайн".

Захист цьогорічних дипломів залишив після себе серію чудових робіт та проектів, які вже зараз можуть створити потужний концепт для виставки, а також відчуття свята від творів талановитих та перспективних випускників.

Всі роботи, що були представлені до захисту отримали оцінки "добре" та "відмінно", четверо бакалаврських проектів отримали похвалу від членів екзаменаційної комісії.

Щиро вітаємо дипломантів з успішним захистом і бажаємо творчої наснаги та подальших успіхів!





Вітаємо нові наукові кадри!

31 травня 2019 року в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського на засідання спеціалізованої вченої ради К 45.052.05 відбувся захист Олексієнко Лариси Анатоліївни на здобуття наукового ступеню кандидата педагогічних наук. Тема дисертаційного дослідження "Професійна підготовка майбутніх перекладачів в університетах Австрії". Робота була виконана у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського під керівництвом доктора педагогічних наук, професора Поясок Тамари Борисівни.

Обрана Олексієнко Ларисою Анатоліївною тема є дійсно актуальною в умовах глобалізації та інтеграції світової економіки, в ситуації мобільності людських та інтелектуальних ресурсів, в умовах розширення міжнародних контактів і співробітництва українських закладів освіти з європейськими університетами.

Офіційні опоненти - доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри іноземної філології, перекладу та професійної мовної підготовки Університету митної справи та фінансів (м. Дніпро) Павленко Олена Олександрівна та кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Державного вищого навчального закладу "Криворізький державний педагогіч