Головна>Новини
КрНУ























Новини

Академічна чесність як фундаментальна основа створення автономії вищого навчального закладу
16.03.15
З 15 до 28 лютого 2015 року доцент кафедри фінансів і кредиту Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського Загірняк Д.М. брав участь у програмі «Academic Integrity» («Академічна чесність»), організованій Посольством США в Україні за підтримки уряду США. Українська делегація, яка включала фахівців з різних куточків нашої країни, протягом двох тижнів відвідала Державний департамент США, Департамент освіти США, університет Джорджа Вашингтона, Пітсбурзький університет, Аллегейні-коледж, офіс Уповноваженого з питань вищої освіти, університет Брігам Янг, університет Вестерн Гавернерс, Бостонський університет, Массачусетський технологічний університет, Північно-Східний університет. Програма дозволила ознайомитись з різними варіантами побудови системи академічної чесності в провідних навчальних закладах Сполучених Штатів.



Як не дивно, але проблеми, з якими стикаються американські вищі навчальні заклади,є дуже схожими з проблемами українських ВНЗ. Сучасний студент, як і у Сполучених Штатах, так і в Україні має схильність до шахрайства. Замовлення виконання контрольних і курсових, бакалаврських і магістерських робіт, залучення третіх осіб для здачі іспитів і заліків - із цими проблемами стикаються викладачі по обидва боки океану.

Дослідження, проведені американськими вченими, наочно показують, що темпи обману серед студентів середньої школи та коледжів є високими і постійно зростають. Професор Дональд МакКейб з Університету Рутгерса, який заснував Центр академічної чесності, установив, що більше 75% студентів коледжів обманюють, принаймні, хоча б раз під час їх кар’єри бакалаврату. Особливу тривогу викликають дослідження «Хто є хто», зібрані серед старшокласників США, які свідчать, що 80 відсотків студентів з високими досягненнями в коледжі вважають, що обман є звичайною справою і не є серйозною провиною.

Завдяки існуванню нових технологій стало простіше шахраювати. Організація «Educational Testing Service» («Служба освітнього тестування») зазначає, що лише, наприклад, один веб-сайт з надання безкоштовних курсових робіт для студентів у середньому відвідує 80000 користувачів за день. Нажаль, на цей час не існує соціологічних даних щодо схильності до шахрайств українських учнів і студентів, але ця проблема достатньо розповсюджена і у нас.



Тому, безперечно, необхідно не тільки створити, а і постійно підтримувати культуру академічної чесності у вищому навчальному закладі. Міжнародний центр з академічної чесності США трактує це поняття як дотримання п`ятьох фундаментальних цінностей: чесності, довіри, справедливості, поваги і відповідальності. Багато викладачів і студентів дотримуються принципів академічної чесності тому, що вони знають, що справжні цілі викладання, навчання і дослідження можуть бути досягнуті лише в середовищі, у якому панують етичні стандарти. Але відсутність програми (кодексу) академічної чесності в українських вищих навчальних закладах не дозволяє зміцнювати та заохочувати відповідальну поведінку в сучасному вищому навчальному закладі.

Здатність університету досягти своїх цілей, створити сучасний автономний вищий навчальний заклад залежить від якості академічних робіт викладачів, співробітників і студентів. Академічна свобода може процвітати тільки в суспільстві вчених, у якому визнається, що інтелектуальна чесність, із супутніми її правами та обов`язками, лежить в основі її місії. Дотримання чесності в роботі, словах, ідеях і діях - це принцип, якого повинні дотримуватися всі члени громади.



КрНУ