Головна>Новини
КрНУ























Новини

WORKSHOP «NATURA’15» за Гран-прі ректора Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського
07.04.15

Прес-реліз

За ініціативи Міністерства освіти і науки в Україні діє комплексна програма з пошуку, виховання, навчання та професійної орієнтації творчої обдарованої особистості. Особливий акцент у ній зроблено на проведення різноманітних заходів для школярів. На виконання поставленого завдання у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського вирішили запровадити регіональний турнір з природничих наук WORKSHOP «NATURA’15» за Гран-прі ректора Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. Як наголошує сам ректор Михайло Загірняк, турнір є командним змаганням школярів у їхній здатності розв’язувати складні природничі проблемні завдання з математики, фізики, хімії, біології та географії. Старшокласники мають подавати рішення в переконливій формі й захищати їх у науковій дискусії.

Перший такий турнір стартував 5 квітня у стінах КрНУ за підтримки міського управління освіти Кременчука. У ньому взяли участь 25 команд з 15 міських шкіл. Турнір виявився досить цікавим як для учасників, так і викладачів університету, котрі виступали в ролі журі, науково-методичної та лічильної комісії. Саме викладачі ще за місяць до проведення турніру сформували список завдань по кожному з предметів. Загалом це були завдання відкритого типу (тобто такі, що не мають кінцевого й однозначного розв’язку), які припускають велику різноманітність підходів.

Організатори турніру чітко виписали в положенні усі основні моменти його проведення. Тож спочатку шляхом тестування на засадах зовнішнього незалежного оцінювання команди пройшли відбірковий конкурс. Журі і лічильна комісія визначили по три команди-переможці з кожного предмета для участі у фіналі, який проводився за трьома діями. У кожній дії команди виступали в одній із трьох ролей: Доповідач, Опонент, Рецензент.

Члени журі оцінювали учасників за багатьма параметрами: уміння аналізувати; швидко орієнтуватися в запропонованому розв`язку задачі; розкривати позитивні та негативні риси запропонованого доповідачем розв`язку задачі; вести полеміку; участь команди в загальній полеміці. Досить вимогливими вони були й до культури виступу, оцінюючи не тільки культуру мовлення;, а й уміння грамотно формулювати запитання, переконливо викладати свої думки, вислухати і зрозуміти співрозмовника і толерантно ставитися до нього. Переможцями турніру з кожного з п’яти природничих предметів були названі команди, які набрали максимальний TSP - суму балів за серію змагань. Їм і дісталися перехідні кубки Гран-прі ректора КрНУ, які зберігатимуться у школах-переможницях протягом року до наступних змагань. Учасники ж команд-фіналістів отримали відповідні сертифікати, заохочувальні та пам’ятні подарунки.

Як наголосив під час церемонії вручення нагород начальник міського управління освіти Геннадій Москалик, такі турніри є досить позитивним досвідом для школярів, тому вони з радістю взяли у ньому участь. З іншого боку, це один із шляхів до свідомого вибору старшокласниками природничого напряму подальшої освіти. Адже саме математика, фізика, хімія, географія, біологія є тим фундаментом, який дасть поштовх для розвитку економіки й суспільства в цілому.

Ректор університету Михайло Загірняк також висловив власне задоволення від проведеного заходу. – Проведення турніру – це ініціатива першого проректора КрНУ В.В. Никифорова. Він професор біології, тож намагається зробити природничі науки популярними серед школярів, щоб ставлення до них було відповідним до їх значення у житті. Звісно, суспільству потрібні гуманітарії, але першість мають усе ж мати природничники, від яких, власне, залежить рівень розвитку економіки й нашого життя.

Це перший такий захід у нашому університеті і я дуже задоволений тим, як він пройшов. Ми навіть не сподівалися, що буде 25 команд по 4 особи. Старшокласники продемонстрували досить високий рівень ентузіазму, що свідчить про їхній інтерес до природничих дисциплін. А скільки учителів і викладачів взялися допомагати конкурсантам. Це також додає позитиву. Адже для нас важливо, не тільки розуміння учнями як вирішити завдання, а й уміння відстояти власну точку зору, доступно донести її іншим. В науці це дуже важливо. Це талант, для цього необхідно мати певний хист і вміння.

Спостерігаючи за учасниками турніру я дійшов висновку, що, на жаль, наше суспільство ще мало займається дітьми у сенсі підготовки їх до навчання та трудової діяльності після закінчення школи. Творча форма спілкування завжди провокує відповідні завдання й відповідне мислення. Гадаю, що наш турнір це один із реальних кроків до цього. Такий захід не є затратним для ВНЗ. Тим більше, що придбати кубки та подарунки для школярів охоче погодилися спонсори. Тому висновок один - треба тільки мати бажання й не ставитися формально до виконання поставлених Міністерством освіти задач.

Прес-служба КрНУ





КрНУ