Підготовка експертів із забезпечення якості вищої освіти
27.11.18
20-23 листопада 2018 р. в Інституті вищої освіти Національної академії педагогічних наук України (м. Київ) відбувся тренінг для тренерів для підготовки експертів із забезпечення якості вищої освіти. Відібрані на конкурсній основі 50 із 266 учасників з усіх українських закладів вищої освіти були поділені на 2 групи. Перша група пройшла тренінг у жовтні. Представники Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського Денис Загірняк та Інна Ховрак були запрошені для участі у тренінгу у листопаді. Навчання проходило на англійській та українській мові із залученням чеських експертів.
Тренінг відбувся в межах проектів «Формування мережі експертів із забезпечення якості вищої освіти» та «Нова система акредитації як засіб забезпечення якості та подолання корупції у вищій освіті». З колегами з України та Чеської республіки обговорювали пріоритети розвитку Європейського простору вищої освіти та основні тренди розвитку системи забезпечення якості. Важливим стало сприйняття цінностей як системи координат для розвитку освіти, а також визнання впливу й соціальної відповідальності університетів за розвиток суспільства!
Секції тренінгу для учасників проводилиєвропейські та національні експерти з реформування вищої освіти: заступник міністра освіти і науки України Юрій Рашкевич; президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики Тарас Фініков; директор Інституту вищої освіти НАПН України, доктор педагогічних наук, професор Світлана Калашнікова; перший віце-президент НАПН України Володимир Луговий; науковий співробітник Центру досліджень вищої освіти Чеської Республіки Ян Беседа; заступник директора Центру вивчення вищої освіти в Празі Міхаела Шмідова та інші.
Найбільше зацікавлення учасників викликала тематика доповідей, пов’язана з формуванням привабливості й конкурентоздатності у просторі вищої освіти, мотивацією досягнення якості та складовими культури якості, професійною етикою, інституційною спроможністю закладів та іншими важливими аспектами розвитку вищої освіти. Учасники не лише ознайомились з корисними кейсами, а такожвиконали цікаві практичні завданняпід час воркшопів «Інструменти, що дозволяють отримувати зворотній зв’язок від зацікавлених сторін» та «Як правильно складати опитувальники для оцінки та уникнути найпоширеніших помилок».
Упродовж тренінгу учасники активно долучались до дискусій із доповідачами та поглиблювали власне розуміння сучасних стандартів вищої освіти.
Щиро вдячні організаторам та учасникам за напружену і плідну роботу!