Психологи КрНУ провели заняття з бібліотерапії для дітей, які постраждали від війни
28.05.24
25 травня у бібліотеці Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського відбулось заняття з бібліотерапії для кременчуцьких дітей і маленьких переселенців, які через війну, розв’язану російськими окупантами, переїхали до нашого міста з Херсону, Костянтинівки, Покровська. Це діти, які через війну отримали психологічні травми.
Захід організований завідувачкою кафедри психології, педагогіки та філософії (ППФ) КрНУ доцентом Ольгою Літвіновою при підтримці директорки університетської бібліотеки, здобувачки освітньої програми "Психологія" другого (магістерського) рівня Олени Швець.
Заняття з бібліотерапії проведене кафедрою ППФ в межах планових заходів, започаткованих в університеті до Дня науки та підготовки до Міжнародного дня захисту дітей.
Бібліотерапія – напрям арт-терапії, в якому використовується наратив (історія, казка, оповідання) для цілеспрямованого читання і подальшого аналізу прочитаного. У підсумку учасники мають створити власний творчий продукт – малюнок, колаж, роботу з пластичного матеріалу тощо.
Під час заняття, яке пройшло в університеті, психологи обрали для роботи з дітьми книжку "Незвичайна ситуація". Її головний герой птах Папуга стикається з життєвою ситуацією, не схожою на звичну, ситуацією, коли все йде не так, як завжди, коли батьки нічого не пояснюють, коли навіть не хочеться гратися.
Через історію Папуги діти разом з психологами аналізували ситуації свого життя, шукали способи покращення свого стану, ділилися власним досвідом. Наприкінці заняття кожен його учасник створив власного Папугу, як символ життя, радості та можливості здолати будь-яку незвичайну ситуацію.
За допомогою паперу, кольорових олівців, пастелі, повітряного пластиліну, кольорових стрічок діти створили унікальні композиції для себе та у подарунок своїм рідним.
Арт-терапевтичне заняття для маленьких учасників проводила доцент Ольга Літвінова – психолог, арт-терапевтка, модератор заходу та організатор АРТ простору для терапевтичних і навчальних дій.
Ольга Літвінова так прокоментувала подію:
– Арт-терапія є одним із найбільш м`яких і безпечних видів психотерапії, який дозволяє увійти у внутрішній світ дитини і допомогти їй відновити свій емоційний стан, і через опрацювання змісту книги та проживання подій разом з її героєм Папужкою, вирішити свої проблемні ситуації. Часто невербальні засоби є єдино можливими для вираження і прояснення сильних переживань і переконань дітей. У процесі малювання, ліплення, створення аплікації дитина занурюється у творчий стан, таким чином знімається її психологічна напруга, підвищується відчуття комфорту. Крім того, арт-терапія спільно з бібліотерапією дає соціально прийнятний вихід назовні агресії та інших негативних почуттів. Після занять арт-терапією психологічний стан дитини покращується, змінюється її самосприйняття, знижується тривожність. Скільки сьогодні було радісних емоції, розкриття себе як особистості та розслаблення у таночку, який ми запропонували виконати дітям після закінчення бібліотерапії, а смаколики закріпили цей позитивний ефект!
Наостанок завідувачка кафедри ППФ зауважила, що важливе завдання таких заходів – допомогти дитині навчитися висловлювати власні почуття, а продукти творчості, що виникають під час цього процесу, мають прикладне значення і слугують матеріалом для аналізу дитячих переживань та пошуку ефективних способів надання психологічної допомоги.