Залучення майбутніх докторів філософії спеціальності 101 «Екологія» (ОНП «Екологічна безпека») до навчально-наукового процесу зі здобувачами вищої освіти освітніх рівнів «бакалавр» та «магістр» під час проходження педагогічної практики
03.06.24
Аспіранти кафедри екології та біотехнологій під час проведення педагогічної практики під керівництвом д.т.н., доц. Харламової О.В. оволоділи методологією педагогічної діяльності, застосовуючи сучасні методи викладання у закладі вищої освіти та практичні методики проведення різних видів занять, набули компетентності організації самостійної роботи студентів за навчальними дисциплінами. Заняття проводились як на навчально-науковій базі кафедри ЕКБ, так і в лабораторіях науково-технічних установ.
Аспіранти ( наукові керівники Никифоров В.В. та Харламова О.В.) виклали концептуальні положення організації та проведення наукових досліджень за темами своїх дисертацій:
- Ігор Петряшев презентував особливості управління екологічною безпекою соціально-економічної зони з використанням пріоритетних соціо-еколого-економічних чинників, акцентував увагу на комплексному підході;
- Назарій Маланюк охарактеризував проблемні питання дослідження природно-антропогенної складової екологічної небезпеки на прикладі Кременчуцького техногенно навантаженого регіону, продемонстрував динаміку процесу формування небезпеки;
- Богдан Дерієнко розкрив технологічні особливості використання показників сталого розвитку для оцінювання стану екологічної безпеки промислового регіону;
- Роман Вісич висвітлив еколого-біологічні аспекти розробки методу біоіндикації водних екосистем за допомогою макролітів.
В рамках педагогічної практики аспірантами (у якості асистентів) було проведено лабораторно-практичні заняття з групою ЕО-22-1 по дисципліні «Моніторинг довкілля» на базі лабораторії якості навколишнього середовища ТОВ «Екотрейд».
Майбутні доктори філософії прийняли участь у проведенні науково-виробничої практики магістрантів спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» (ОПП «Екологічна безпека»), де допомогли здобувачам освіти у виборі оптимальних методик визначення параметрів стану екологічної безпеки в конкретних умовах.
Аспіранти поділилися власним досвідам по оформленню результатів досліджень та оприлюдненню їх на наукових конференціях, сформулювали практичні позиції щодо написання наукових статей. Надали молодшому поколінню науковців рекомендації по практичній реалізації наукового шляху від бакалавра до доктора філософії за відомою тезою «У науці немає широкої стовпової дороги і тільки той може досягти її сіяючих вершин, хто не лякаючись стомлення дереться по її каменистим стежкам». Аспіранти кваліфіковано відповіли на запитання здобувачів освіти.
На лабораторному устаткуванні аспіранти також продемонстрували практичні навики по проведенню моніторингових досліджень стану компонентів довкілля як необхідної передумови ефективного управління екологічною безпекою, що є невід’ємною складовою дисертаційних робіт екологічного профілю.
Усі присутні на практиці (здобувачі освіти різних рівнів, викладачі, стейкхолдери) прийняли участь в обговоренні та аналізі навчальних занять, проведених аспірантами протягом усієї практики. Були надані пропозиції по вдосконаленню освітніх програм.
Поставлені на практику завдання успішно виконані, заплановані результати досягнуті.